Στην Ημερίδα με θέμα «Μέσα σταθερής τροχιάς στην Κρήτη. Θέσεις – Αντιθέσεις – Συγκλίσεις» που διοργανώθηκε από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας, τον Δήμο Ηρακλείου και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Ε.Μ.Π., παρευρέθηκε αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης.
Ο Χάρης Μαμουλάκης κατά τον χαιρετισμό του συνεχάρη τους διοργανωτές επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια επίκαιρη πρωτοβουλία, που αποτελεί ένα βήμα για τη δημιουργία μιας πλατιάς κοινωνικής συμμαχίας στο νησί, υπέρ της δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς. «Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι φορείς και παράγοντες μιλάνε για το ζήτημα αυτό» ανάφερε ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Όπως σε κάθε τέτοια περίσταση που εκκινεί μια δημόσια δημοκρατική συζήτηση για το αναπτυξιακό μέλλον του τόπου, όλα τα λουλούδια ανθίζουν, όλες οι απόψεις κατατίθενται. Και αυτό είναι πολύτιμο!».
Ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στις κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις στις οποίες έχει προχωρήσει την τελευταία 3ετία, καυτηρίασε την απουσία από την δημόσια συζήτηση των εκπροσώπων του κυβερνώντος κόμματος και τόνισε ότι κοινός στόχος θα πρέπει να είναι να πάψουν να κωφεύουν. «Μέσα από τις παρεμβάσεις μου στη Βουλή διαπίστωσα ότι η άρνηση της κυβέρνησης να ανοίξει αυτός ο διάλογος εδράζεται σε δύο επιχειρήματα. Πρώτον, φοβάται ότι μια τέτοια συζήτηση θα καθυστερούσε το έργο του αεροδρομίου Καστελιού. Δεύτερον, ότι θα δημιουργούσε αμφιβολίες για την βιωσιμότητα του ΒΟΑΚ, αφού θα μείωνε την κίνηση του αυτοκινητόδρομου ο οποίος, όπως είναι η γνωστό, η κυβέρνηση σκοπεύει να χρηματοδοτήσει μέσα από την επιβολή διοδίων επί της ουσίας, σε όλο το νησί. Η άρνηση αυτή, κατά την άποψη μου, είναι κοντόφθαλμη. Αγνοεί τις αυξημένες χρηματοδοτικές δυνατότητες που έχει η ωρίμανση του νέου μέσου από το Ταμείο Ανάκαμψης, την τεράστια συνεισφορά που θα είχε στην δημιουργία μιας νέα τουριστικής ταυτότητας για την Κρήτη, καθώς και την κατεύθυνση της αλλαγής του μοντέλου κινητικότητα και κατανάλωσης ενέργειας, που η κλιματική αλλαγή μας υποχρεώνει να κινηθούμε. Του κυρίου Καραμανλή του έδειξαν το φεγγάρι και αυτός κοίταζε το δάκτυλο» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Χάρης Μαμουλάκης στην έλλειψη επικαιροποιημένων στοιχείων για τους δυνητικούς φόρτους, τις δυνητικές μετακινήσεις και άρα τις οιωνοί αποσβέσεις ενός τέτοιου έργου, καθώς καμία έγκυρη και επικαιροποιημένη μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας δεν έχει γίνει. «Το ζήτημα είναι το ποιος θα αναλάβει, με δεδομένη την άρνηση του καθ’ ύλην αρμόδιου φορέα, του Υπουργείου Μεταφορών, να συντάξει αυτή την μελέτη που θα φέρει αυτό το όνειρο για το νησί μας σε επαφή με την τεχνική και οικονομική πραγματικότητα. Εδώ νομίζω ότι η Περιφέρεια έχει ρόλο να παίξει, όπως και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και τα δύο Τεχνικά Επιμελητήρια του νησιού και, γιατί όχι, ρόλο μπορεί να διαδραματίσει – αν διατηρεί μια υγιή αυτονομία από την κυβέρνηση – και ο Ο.Α.Κ..» επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Αναφέρθηκε επίσης στην παραδοχή ότι το μεγάλο κόστος ενός τέτοιου έργου είναι οι απαλλοτριώσεις και η εύρεση ικανών εκτάσεων εντός οικιστικών συνόλων για να δημιουργηθούν μηχανοστάσια και σταθμοί, με την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου Καζαντζάκη, της πρώην βάσης Γουρνών, της ζώνης πέριξ του λιμανιού του Ηρακλείου, αλλά και τις υφιστάμενες απαλλοτριώσεις για την όδευση του ΒΟΑΚ, να δημιουργούν προϋποθέσεις για εκκίνηση του έργου από εκεί.
Καταλήγοντας, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στο ότι η υπόθεση καταλληλόλητας της έναρξης ενός τέτοιου εγχειρήματος από το Καστέλι, στηρίζεται και στην παραδοχή ότι όγκοι και επιβάτες θα ήταν εξαρχής εξασφαλισμένοι, επισημαίνοντας «Αλλά και πάλι, για να ξεφύγουμε από το επίπεδο των υποθέσεων θέλουμε μια μελέτη. Μια μελέτη που θα απαντάει πράγματι στο όλων, στην βιωσιμότητα συνολικά ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη και στην επιλογή του βέλτιστου σεναρίου για την έναρξη ενός τέτοιου εγχειρήματος.».